Ateities inžinierių rengimas (FuturEng)

Ateities inžinierių rengimas (FuturEng)

Energetikos, transporto, gamybos, robotikos ir dirbtinio intelekto naujovės neišvengimai keičia pasaulį, inžinieriai atlieka ir atliks pagrindinį vaidmenį tobulindami šias pramonės šakas ypač po COVID-19, žaliosios ir skaitmeninės transformacijos procesuose ir, deja, vis dar patiriant karo realybę kai kuriose šalyse.

Pramonės įgūdžių strategijoje iki 2030 m.  pabrėžiamas numatomas inžinerijos ir pažangiosios gamybos sektorių augimas, laisvų darbo vietų skaičius turėtų padidėti 8 %. Europoje jau dabar jaučiamas didelis inžinerijos srities talentų trūkumas - inžinerijos specialistai yra tarp 4 labiausiai paplitusių trūkstamų profesijų iš 14 ES šalių (ELA, 2021 m.).

Dauguma dabartinių aukštojo mokslo sistemų yra pagrįstos XX a. sistema ir neatsižvelgia į XXI a. pramonės ir darbo tendencijas bei lūkesčius. Linijinis žiniomis grindžiamas išsilavinimas nebėra pakankamas, kad parengtų inžinerijos absolventus ateičiai, ypač atsižvelgiant į didėjančią konkurenciją su robotais.

Inžinerijos aukštojo mokslo studentams reikia daugiau tarpdisciplininio požiūrio ir į besimokantįjį orientuotų mokymo metodų, suteikiančių jiems ne tik technines žinias, bet ir įgūdžius, kurių negali įgyti  robotai ir dirbtinis intelektas, pvz., universalius įgūdžius ir dėmesį aplinkai.

"FuturENG" projekto tikslas - rengti mokymus aukštųjų mokyklų inžinerijos studentams ir dėstytojams bendradarbiaujant su pramonės ekosistema bei išnaudoti naujų technologijų potencialą.

Projekto uždaviniai:

  • Plėsti studentų, studijuojančių aukštojo mokslo institucijose, žinias apie naujausias technologijų tendencijas.

  • Skatinti kompiuterinį mokymąsi, siekiant ugdyti studentų skaitmeninius, ekologinius ir universaliuosius įgūdžius (angl. transversal skills)

  • Aprūpinti aukštojo mokslo dėstytojus priemonėmis, siekiant labiau padėti studentams prisitaikyti darbo rinkoje.

  • Stiprinti bendradarbiavimą, paremtą žinių dalinimuisi, siekiant užtikrinti aktualų šiems laikams mokymą.

 

Projekto laikotarpis: 2023 11 01 - 2026 10 31 (36 mėn)

Projekto numeris: 2023-1-RO01-KA220-HED-000155387

Programa: KA220-HED - Bendradarbiavimo partnerystės aukštojo mokslo srityje

Tikslinė grupė: aukštųjų mokyklų studentai bei dėstytojai

Rezultatai:

1. FuturENG Tech Esseantials MAIK (masiniai atvirieji internetiniai kursai) aukštųjų mokyklų studentams, apimantys tokias temas kaip, giliosios technologijos (angl. deep tech),  I4.0 (ketvirtoji pramonės revoliucija), žalioji ir skaitmeninė transformacija, tvarus skaitmeninimas.

2. FuturENG iššūkiais grindžiamo mokymosi priemonių rinkinys, skirtas aukštųjų mokyklų inžinerijos studentų skaitmeniniams, ekologiniams ir įvairiapusiams įgūdžiams ugdyti naudojant internetines užduotis.

3. FuturENG mokymo vadovas ir planas aukštųjų mokyklų dėstytojams.

 

Projekto partneriai:

  1. Universitatea de Medicina, Farmacie, Stinte si Tehnologie George Emil Palade din Tirgu Mures (Rumunija) - koordinatoriai
  2. Kauno technologijos universitetas (Lietuva)
  3. MACDAC Engineering Concultancy Bureau LTD - MECB (Malta)
  4. Instituto de Soldadura e Qualidade (Portugalija)
  5. FH Joanneum Gesellschaft MBH (Austrija)
  6. Acta Foundation (Bulgarija)
  7. EDITC LIMITED (Kipras)

VšĮ „eMundus“ projekte dalyvauja kaip asocijuotas partneris veiklų ir rezultatų viešinimui.

Projekto svetainė: futureng.projectsgallery.eu